Vytvořte si firemní stránku na Facebooku v roce 2023 

Máte firmu? Pak rozhodně potřebujete firemní stránku na Facebooku, abyste mohli nabízet své produkty nebo služby 2,6 miliardám lidí, kteří denně Facebook používají. Připravili jsme jednoduchého průvodce, jak firemní Facebook založit.

 

Založení firemního účtu na Facebooku je jednoduché a zdarma. Pojďme na to.

Firemní stránka na Facebooku

Co je to firemní stránka na Facebooku?

Firemní stránka na Facebooku je veřejný účet, který používají firmy, organizace, celebrity a další ke zveřejní kontaktních informací, k publikování obsahu, k propagaci událostí a novinek, ale především ke spojení se svým publikem na největší sociální síti na světě.  

Velkou výhodou je možnost propojení firemní facebookové stránky s reklamními účty na Facebooku a obchody na Facebooku. 

Jak vytvořit firemní stránku na Facebooku v 5 krocích

Podmínkou pro vytvoření firemní stránky na Facebooku je mít založený osobní profil. Pokud ho ještě nemáte, zaregistrujte se a vytvořte si stránku na Facebooku. Poté přejděte na facebook.com/pages/create, zvolte jednu z možností, tedy firmu nebo veřejně známou osobnost a přihlašte se ke svému osobnímu účtu na Facebooku.

Krok 1: Vytvořte stránku

Po přihlášení do osobního účtu na domovské stránce klikněte na “vytvořit novou stránku” (+create new page), v nabídce v  menu vlevo.

Firemní facebook 1
Facebook nová firemní stránka

zdroj: Facebook

Poté zadejte název stránky, tedy název své firmy. Pečlivě vyberte jméno, protože Facebook umožňuje změnit jméno jednou za 7 dní a kvůli optimalizaci změnit jméno nedoporučujeme.

Dále si vyberte až 3 kategorie, které popisují Vaší firmu (jedno nebo dvě slova). Můžete si vybrat kategorii z navržených možností.

Následně vyplňte popis firmy. Jedná se o krátký popis (maximálně 255 znaků). Popis se bude zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. 

Během vyplňování se Vám bude aktualizovat stránka v pravé části. Až doplníte vše potřebné, klikněte na “vytvořit stránku”. Právě jste vytvořili novou stránku na Facebooku.

Facebook firemní stránka

zdroj: Facebook

Krok 2: Přidejte profilový obrázek a titulní fotografii

Dalším krokem je nahrát profilový obrázek (170 x 170 pixelů), zobrazuje se vedle názvu Vaší firmy a ve výsledcích vyhledávání vedle názvu Vaší firmy. 

Po uložení bude obrázek oříznut na kruh a zobrazí se v levé části facebookové stránky. Během úprav se zobrazuje ve středu titulní fotografie. Pokud vytváříte stránku na Facebooku pro firmu, pravděpodobně si zvolíte firemní logo nebo jiný firemní obrázek, který se pojí k Vaší značce. 

Tip: Doporučujeme zvolit stejný profilový obrázek pro všechny sociální sítě kvuli konzistenci. 

Titulní fotografie, která se táhne přes horní část stránky (1640 x 856 pixelů), by měla reprezentovat podstatu Vašeho podnikání. 

Fotky vyberte pečlivě a kvalitní, jedná se o vizuální dojem, který by se měl ztotožňovat s Vaší firmou.

Až budete spokojeni s výběrem a úpravami, klikněte na “uložit”. Po nahrání obrázku máte možnost pomocí tlačítek v pravém horním rohu si přepínat náhledy zobrazení pro desktop a mobilní zařízení. Podívejte se, jak obrázky vypadají na různých displejích. 

A máte připravenou základ firemní facebookové stránky. Dříve než budete stránku sdílet se svým publikem, bude třeba ještě na ní pracovat. 

Firemní Facebook nastavení

zdroj: Facebook

Krok 3: Zvolte si uživatelské jméno a přidejte CTA tlačítko (výzvu k akci)

Vytvořili jste základní firemní facebookovou stránku. Další krokem bude přidat informace o Vaší firmě. 

Zvolte si uživatelské jméno stránky, které také tvoří adresu URL Vaší firemní stránky na Facebooku. Lidé tak budou vědět, kde Vás na Facebooku najdou. Uživatelské jméno může mít až 50 znaků. Zvolte si krátké jméno, které se dobře píše a pamatuje. Vaše obchodní jméno nebo nějaká jeho variace je sázka na jistotu.  

Chcete-li nastavit své uživatelské jméno, neboli URL vaší stránky, klikněte na ikonu svého účtu v pravém horním rohu obrazovky. Vyberte „Nastavení a soukromí“ (settings & privacy) a poté v rozbalovací nabídce „Nastavení“ (settings). Klikněte na „Upravit“ (edit) v sekci uživatelské jméno a zvolte vlastní uživatelské jméno pro svou Facebookovou stránku.

Firemní Facebook nastavení

zdroj: Facebook

Přidejte CTA (edit Action Button). Pobídnete tím Vaše zákazníky k akci, kterou upřednostňujete. Facebook jich nabízí několik. Například tlačítka pro kontakt, zadání objednávky, rezervování služby a jiné.

Firemní Facebook nastavení

zdroj: Facebook

Přejděte na konec části „Poskytnout informace a předvolby“, ve které jste právě pracovali. Klikněte na tlačítko “přidat”. Poté vyberte výzvu k akci, která Vám nejvíc vyhovuje. 

Údaje vaší stránky lze kdykoliv změnit. Jednoduše znovu klikněte na šedé tlačítko „Spravovat“ a můžete provést úpravy, přidat nové informace a další. 

Pokud budete chtít změnit tlačítko CTA (výzvu k akci), klikněte si na 3 tečky v pravé části hned pod tlačítkem spravovat.

Máte jíž uživatelské jméno, přidali jste výzvu k akci. Nyní si můžete upravit informace o firmě v horní části “O aplikaci”. Můžete přidat/upravit otevírací dobu, kontaktní informace, adresu atd.

Firemní Facebook nastavení

zdroj: Facebook

Krok 4: Vytvořte svůj první příspěvek

Gratulujeme. Vaše firemní stránka na Facebooku je připravena! 

Než pozvete své publikum, věnujte se pečlivě obsahu. Měli byste mít zveřejněno větší množství obsahu. Kdo by chtěl číst poloprázdnou stránku. 

Abyste na Facebooku uspěli, musíte pravidelně vytvářet hodnotný a rozmanitý obsah. Zveřejňujte tedy věci, které se vašemu publiku budou líbit – obrázky, videa, GIFy, sdílejte statistiky, grafy.

Chcete-li vytvořit svůj první příspěvek, přejděte na svou stránku a klikněte na pole s dotazem „Co máte na mysli?“ (What’s on your mind). Do okna, které se Vám zobrazí, napište své myšlenky. Chcete-li, aby si lidé Váš příspěvek dobře pamatovali, přidejte obrázek, GIF nebo ikonu pocitu.

Firemní Facebook nastavení

zdroj: Facebook

Krok 5: Pozvěte své publikum

Pokud máte na stránce dostatek zajímavého obsahu, je čas začít zvát publikum. Pozvěte své stávající přátele na Facebooku, aby stránku lajkovali a tím vytvořili počáteční aktivitu.

Propagujte stránku i na dalších Vašich sítích, přidejte odkaz na stránku na Váš web a do emailových podpisů. 

Závěrem

Řekli jsme si, jak jednoduše založit firemní Facebook. Facebook je už dnes nutnost pro každou firmu, která má marketingovou strategii. Vaše firemní stránka na FB Vám umožní oslovit potenciální zákazníky a zvýšit návštěvnost Vašich webových stránek

Založením firemní stránky na Facebooku to nekončí.  Největším klíčem k úspěchu je správa firemní stránky na Facebooku a konzistence. 

V následujícím článku, který pro Vás právě připravujeme, jsme připravili zajímavé tipy jak na úspěšnou správu FB firemní stránky a nastavení Facebook business manageru

Pokud potřebujete pomoc s Vaší firemní stránkou na Facebooku, obraťte se na nás. Rádi Vám poradíme. 

Jste připraveni růst na sociálních sítích?

Rádi s Vámi probereme nejlepší možnosti k dosažení Vašich cílů.

Odesláním formuláře souhlasíte s našimi zásadami ochrany osobních údajů.

chcete zvýšit
prodeje?

Kreativní řešení, skutečné výsledky.

Lukáš Pospíšil Navy Monkey

Napište nám a získejte

30 minut marketingové konzultace zdarma.