Pokud Vaše firma používá firemní stránky na Facebooku, ke spojení se svými stávajícími a potenciálními zákazníky, možná uvažujete také o reklamě na Facebooku.
Pro případ, že firemní stránky na Facebooku ještě nemáte, pak Vám doporučujeme našeho průvodce, jak si založit Firemní stránky na Facebooku.
Meta Business Manager, dříve se nazýval Facebook Business Manager, je bezplatný nástroj pro správu Vašich marketingových aktivit na Facebooku. V tomto článku budeme používat původní název, tedy Facebook Business Manager. Buďme upřímní, pokud někdo mluví o Facebooku, neodkazuje se na Metu. Alespoň prozatím.
Facebook/Meta business manager může pro někoho být matoucí, proto jsme pro Vás připravili jednoduchého průvodce nastavením. Ukážeme Vám vše, od nastavení účtu až po spuštění první reklamy na Facebooku. Jak vytvořit prvním reklamní kampaň na Facebooku Vám podrobně popíšeme v následujícím článku.

Facebook to přímo na svých stránkách vysvětluje takto: “Meta Business Manager inzerentům pomáhá s integrací marketingových aktivit provozovaných na Facebooku v rámci firmy i v rámci spolupráce s externími partnery”. A tohle by mohlo být matoucí.
Jednoduše řečeno, Facebook Business Manager je centrálním místem, ze kterého spravujete propagaci na Facebooku. Zároveň Vám poskytuje spousty přehledů, jak si Vaše reklamy na Facebooku vedou.
Business manager Vám umožňuje spravovat i Vaše Instagramové účty a produktové katalogy.
Každému členu Vašeho týmu můžete udělit plný nebo částečný přístup do účtu podle jejich role.
Můžete přidělit přístup do Vašeho účtu i třetím stranám (agenturám), aniž byste museli předat vlastnictví účtu.
Výhodou je, že nikdo nemá přístup do Vašich osobních účtů na Facebooku, ale pouze k reklamním účtům.
Tedy Facebook Business Manager se vyplatí, pokud spravujete více reklamních účtů, více firemních stránek, v reklamních účtech pracuje několik členů týmu, nebo část Vašich kampaní spravuje agentura.
Ujasníme si, co je to Facebook/Meta business manager?
Nastavení Facebook Business Manageru
Krok 1. Vytvořte si účet
Podmínkou je potvrdit svou identitu na osobním profilu na Facebooku. Jak jsme již uvedli, nemusíte mít obavy, Vaši kolegové nebudou mít přístup k Vašemu osobnímu účtu na Facebooku.
Přejděte na business.Facebook.com a klikněte na tlačítko v pravém horním rohu “vytvořit účet”.

Facebook to přímo na svých stránkách vysvětluje takto: “Meta Business Manager inzerentům pomáhá s integrací marketingových aktivit provozovaných na Facebooku v rámci firmy i v rámci spolupráce s externími partnery”. A tohle by mohlo být matoucí.
Jednoduše řečeno, Facebook Business Manager je centrálním místem, ze kterého spravujete propagaci na Facebooku. Zároveň Vám poskytuje spousty přehledů, jak si Vaše reklamy na Facebooku vedou.
Business manager Vám umožňuje spravovat i Vaše Instagramové účty a produktové katalogy.
Každému členu Vašeho týmu můžete udělit plný nebo částečný přístup do účtu podle jejich role.
Můžete přidělit přístup do Vašeho účtu i třetím stranám (agenturám), aniž byste museli předat vlastnictví účtu.
Výhodou je, že nikdo nemá přístup do Vašich osobních účtů na Facebooku, ale pouze k reklamním účtům.
Tedy Facebook Business Manager se vyplatí, pokud spravujete více reklamních účtů, více firemních stránek, v reklamních účtech pracuje několik členů týmu, nebo část Vašich kampaní spravuje agentura.
Krok 2. Přidejte Vaše firemní stránky do účtu Facebook Business Manager
V tomto kroku můžete přidat do účtu business managera již existující firemní stránku a nebo vytvoříte novou stránku. Další možností je, že spravujete stránku pro někoho jiného například v případě agentury. Pak máte možnost požádat pouze požádat přístup na stránku někoho jiného.
V účtu Business Manager klikněte na “Nastavení”

Pak klikněte na Účty a následně na stránky
Klikněte na přidat stránky
Klikněte na stránku Facebook,, zobrazí se Vám vyskakovací okno se 3 možnostmi.

Zadajte název své stránky a klikněte na přidat. Pokud máte administrátorská práva k firemní stránce, kterou chcete přidat do business účtu, Váš požadavek bude automaticky schválen.
Krok 3. Přidejte Vaše reklamní účty na Facebooku
Klikněte si na Nastavení v levé části
Klikněte na účty
vlevo klikněte na reklamní účty
Uprostřed obrazovky klikněte na tlačitko přidat

Rozbalí se Vám okno se třemi možnosti

Pokud ještě reklamní účet nemáte, klikněte na vytvořit nový reklamní účet.

Vyplňte požadované informace, název Vašeho reklamního účtu, časové pásmo a měnu
Vyberte firmu, pro kterou budete reklamní Facebookový účet používat
Klikněte na vytvořit
Každá firma má na začátku nárok na jeden reklamní účet. Na základě Vašich útrat Vám Facebook v budoucnu může přidat další reklamní účty.
Krok 4. Přidejte osoby, které budou mít přístup do Business Managere
Ukáže se Vám seznam lidí, kteří mají přístup k Vaši firemní stránce. Vyberte všechny v týmu, kdo bude mít přístup k reklamnímu účtu. Následně vyberte jaká práva jim chcete dát.

Na dashboardu Business Managere klikněte na Přidat lidi
Do vyskakovacího okna zadejte emailovou adresu člena týmu, kterého chcete přidat.
Následně udělte přístup zaměstnace a nebo správce
Klikněte další
V levém menu klikněte na stránky. Vyberte stránky, ke kterým má nový člen týmu přístup a přizpůsobte přístup pomocí přepínačů.
Vraťte se do levé nabídky a klikněte na reklamní účty. Opět upravíte přístup členovi týmu pomocí přepínačů. Až budete hotovi, klikněte na pozvat.
Samozžejmě přidávat i další členy týmu a upravit jim přístupy. Až pozvete všechny členy týmu, které chcete, klikněte na Hotovo.
Každý z pozvaných členů tůmu obdrží email s pozváznkou a informací o přístupu, který jste jim udělili. V emailu je také odkaz jak začít.
zdroj: Facebook
Krok 5. Propojte s FB business managerem Váš Instagram
Na hlavním panelu Business manageru klikněte vlevo dole na nastavení firmy nebo vlevo nahoře na hamburger menu a nastavení firmy. V levém sloupci klikněte na účty a dále na Instagram účty a dále na přidat uprostřed obrazovky. Otevře se Vám vyskovací okno. Zde zadajte své přihlašovací údaje do Instagramu a přihlašte se.

Krok 6. Nastavte Facebook pixely
Ptáte se co je to Faebook pixel? Jedná se o malý kousek kódu, který Vám Facebook vygeneruje. Díky tomuto kódu budete moci měřit, optimalizovat a vytvářet cílené publikum pro Vaše reklamy a provádět remarketing na potencionální zákazníky
Pixely jsou zásadní k provozování úspěšných reklamních kampaní na Facebooku. Nastavení není složité. Pokud máte již vytvořen Google Tag Manager, pak ho doporučujeme také k instalaci Pixelů.
Na hlavním panelu Business manageru klikněte na nastavení. V levém sloupci rozbalte nabídku zdroje dat, klikněte na Pixely a pak na přidat.
Pixely nainstalujte na svůj web co nejdříve, i když zatím ješte nemáte žádnou reklamu na Facebooku. Umožníte Facebooku shromažďovat data o návštěvnících Vašeho webu a tím si vytvoříte náskok před spuštěním reklamy na sociálních sítích.

Krok 7. Zabezpečení účtu
Jednou z výhod Facebook Business Managera je nabízí extra zabezpečení. Na hlavním panelu Business Manageru klikněte na nastavení firmy.
V nabídce vlevo klikněte na centrum zabezpečení. Nastavete si dvoufaktorové ověření.
A máte hotovo! Jste připraveni spustit první reklamu na Facebooku.
S reklamním účtem na Facebooku můžete:
- Vytvářet kampaně a reklamy
- Nastavit si denní rozpočty
- Optimalizovat výdaje na reklamu
- Vybrat si cílové publikum
- Spravovat role v reklamních účtech
- Vytvářet si vlastní publika
- Měřit výkon Vašich reklam