Lokální SEO

Zajistěte, aby vás zákazníci ve vašem okolí našli. Lokální SEO vás zviditelní pro místní vyhledávání. Objevte se na předních místech v Google Maps, Yelp a další.

Partner-RGB
Mergado logo agentura
Shoptet partner

Proč je lokální SEO důležité?

Dle průzkumů se 46 % všech vyhledávání na Google týká místního vyhledávání. Jakékoliv podnikání může výrazně těžit z lokálního SEO. 88 % zákazníků, kteří učiní lokální hledání přes chytrý telefon, navštíví nebo kontaktují obchod či firmu do jednoho dne. Jedná se o zvyšování online viditelnosti místních podniků. 

Lokální SEO je nezbytnou součástí online strategie pro rozvoj vašeho podnikání. Optimalizované výsledky pro lokální vyhledávání mají přednost před organickým vyhledáváním.

Lokální SEO: Přehled služeb

Jste připraveni zvednout své tržby?

Zajistěte, aby vás zákazníci ve vašem okolí našli. Lokální SEO vás zviditelní pro místní vyhledávání. Objevte se na předních místech v Google Maps, Yelp a další.

Jak se pomocí lokálního SEO umístit na předních místech?

V této části si ukážeme, kterými částmi je nutné se zabývat, aby se firma umisťovala na předních místech u lokálního vyhledávání a zobrazovala se ve zvýrazněných 3 nejlepších výsledcích v Googlu. Jedno takové zobrazení je možné vidět na obrázku níže. Jedná se o velice dobrý způsob, jak získat zákazníky s vysokým nákupním potenciálem.

1. Analýza místních klíčových slov

Lokální SEO se může týkat velkého množství firem a obchodů. V našem vyhledávání ukazujeme hledání restaurace na Praze 2. Google na tento dotaz neboli klíčové slovo zobrazí 3 nejvíce relevantní výsledky. U analýzy klíčových slov jde o to zjistit všechny nejvhodnější dotazy pro naší pobočku, obchod nebo firmu.

 

Například se může jednat o

  • restaurace blízko mě
  • nejbližší restaurace
  • otevřená restaurace s obědovým menu nejblíž mě
  • 24/7 restaurace v Praze
  • restaurace na oběd
  • “název firmy” kdy zavírá a mnoho dalších spojení

V Navy Monkey začínáme tím, že se podíváme na vaši místní konkurenci a jejich klíčová slova. Přidáme také různé variace slov týkajících se vašeho podnikání, oblasti a blízkého okolí. Na základě této analýzy připravíme seznam nejvhodnějších klíčových slov pro vaší firmu. Více informací, jak probíhá SEO audit najdete zde.

2. Google My Business

Důležitou součástí lokálního SEO je Google My Business (Moje firma). Jedná se o jedno z hlavních kritérií pro umístění v místním vyhledávání a Google mapách. Google zobrazuje výběr 3 firem, které pro konkrétní hledanou frázi (klíčové slovo) hodnotí jako nejrelevantnější. 

Po rozkliknutí tohoto předvýběru je možné zobrazit i další podobné firmy. Moje firma je v podstatě obchodní adresář, kde najdete všechny důležité informace o firmě. Umožňuje zákazníkům se dozvědět více informací. Zákazník si může zobrazit firmu na mapě a získat další informace, jako je výběr produktů/služeb, hodnocení, otevírací doba, firemní adresa, odkaz na webovou stránku, telefon.

3. Budování místních citací

Jedná se o takzvané zmínění firmy či citace, které obsahují název, adresu a telefonní číslo (NAP) firmy. V předchozím příkladu jsme uvedli firemní profil do adresáře Google My Business, jedná se tedy o jednu z místních citací. 

Pro firmu, která se chce dobře umisťovat v lokálním vyhledávání je důležité, aby byla registrována ve všech hlavních adresářích. Potencionální zákazník může díky tomu společnost najít a zároveň vyhledávače firmu lépe hodnotí. Podstatné je, aby firma měla konzistentní informace napříč všemi adresáři. Se stejným údaji NAP ( jméno, adresu, telefon).

Mezi známé světové adresáře patří Apple Maps, Yelp, Foursquare, Facebook, Bing, Tripadvisor. Zároveň je nutné uvést firmu v lokálních adresářích a případně přidat firmu i do oborově zaměřených adresářů. V Česku by se jednalo o najisto.centrum.cz, firmy.cz, zivefirmy.cz, atd.

4. Budování odkazů

Budování kvalitních zpětných odkazů (linkbuilding) je druhým nejdůležitějším faktorem pro umístění ve výběru 3 nejlepších výsledků u lokálního vyhledávání dle analýzy od MOZ. Místní odkazy jsou vytvářeny se záměrem zvýšit relevanci webové stránky v její lokalitě. Vhodné je oslovit specializované či lokální časopisy a blogy z našeho odvětví. Případně získávat odkazy od respektovaných firem z naší lokality.

5. Responsivní web

Oproti tradičnímu SEO je u lokálního ještě větší důraz kladen na mobilní responsivní webové stránky, protože lidé vyhledávají informace související s jejich momentálního polohou. 55 % uvedlo, že pomocí svého mobilního zařízení vyhledali nákup, který plánovali uskutečnit během hodiny. Pokud váš web nebude optimalizován pro mobilní použití, riskujete šanci ztráty potenciálního zákazníka. 70 % procent uživatelů mobilních telefonů se při hledání polohy spoléhá na aplikaci vyhledávače obchodů.

6. On page SEO

U lokálního SEO se optimalizuji některé části podobně jako u tradičního SEO. U místních podniků se optimalizuje buď hlavní stránka nebo pokud má firma více poboček, tak se pro každou lokalitu vytváří cílová stránka (landing page). Oproti tradičnímu SEO se používají klíčová slova ve spojení s lokalitou firmy a ta se opět používají v nadpisech, url, meta popiscích. V rámci lokálního SEO provádíme schema markup. Jedná se o přidání dalších informací, které umožní vyhledávačům lépe číst obsah na stránkách.

Navy Monkey Další Služby

Správa PPC Kampaní

Získejte zákazníky, kteří hledají Vaše produkty či služby.

Marketingové strategie

Ušetřete zbytečné prostředky za nevhodně cílenou propagaci.

SEO

Zajistěte, aby Vás lidé našli v Googlu a Seznamu.