Máte pocit, že by Vaše PPC reklama mohla mít lepší výsledky? Věnovali jste nastavení hodně úsilí, přesto máte pochybnosti? Podíváme se společně na pár tipů, které byste při nastavení úspěšné kampaně neměli opomenout.

Co všechno si připravit k nastavení PPC reklamy?
- Klíčová slova – vyhledejte si oblíbená klíčová slova a dotazy související s Vaším oborem.
- Konkurence – určitě velmi dobře znáte své konkurenty. Nezapomeňte na klíčová slova, která používají ve svých reklamních sestavách.
- Vylučující slova – pozorně si připravte vylučující slova, na které se nechcete zobrazovat. Zvýšíte si tím návratnost vašich investic.
- Cílení reklamy – zvyšte výdaje za reklamu v místech, kde se váš produkt nebo služba prodává lépe.
- Aukce nabídek – Google Ads funguje na aukčním modelu. Pokud své nabídky nastavíte špatně, budete utrácet víc než je nutné.
Udělejte si čas a zkontrolujte si vaši reklamu
Zjistíte, kde můžete reklamu upravit a zlepšit. Nevíte kde začít?
- Projděte si znovu vaše klíčová slova. Vždy existuje prostor pro zlepšení, můžete být víc konkrétní a upravit je, přidat přídavná jména nebo příslovce.
- A co vylučující slova? Výhodou negativních slov je to, že vyřadíte potencionální zákazníky, kteří by pravděpodobně neudělali konverzi. Nebude plýtvat výdaji za reklamu a ujistíte se, že vaše reklama bude lépe cílená.
- Podívejte se na míru prokliku (CTR), počet kliknutí, počet zobrazení a celkové výdaje.
- Zkontrolujte si v Google Analytics jaká je okamžitá míra opuštění a jakou máte konverzi na vaší cílové stránce. Jak Google hodnotí kvalitu vaší reklamy.
- Podívejte se na jednotlivé reklamní sestavy, které z nich jsou úspěšné a na kterých je třeba zapracovat.
- Ověřte si správné rozdělení rozpočtu na kampaně. Určitě máte produkty nebo služby, které chcete propagovat více než ostatní.
- Kdy jste si naposledy podrobně prošli cílovou stránku reklamy? Její obsah může ovlivnit celkové výsledky. Je proto velmi důležité, aby klíčová slova odpovídala obsahu cílové stránky, kam míří vaše reklama.
Jak dále pracovat s PPC reklamou?
Pravidelně kontrolujte vaší reklamu a dále s ní pracujte. Pravidelně upravujte nabídky, přidávejte vylučující klíčová slova, pracujte se slovy, která si nevedou dobře, měňte typy shody, optimalizujte cílovou stránku, zkoušejte nové vyhledávací dotazy a jiné. Můžete také zkoušet A/B testování reklamy, jak lidé reagují na různé úpravy kampaní nebo cílové stránky.
A co online hodnocení vašeho produktu nebo služby? Využíváte je ve své PPC kampani? Pomocí rozšíření reklamy můžete zobrazit hodnocení jako její součást. Je to skvělá příležitost, jak si vybudovat důvěru a zvýšit míru prokliku.
Můžu si spravovat PPC reklamu sám?
Tuto otázku dostáváme poměrně často. Samozřejmě, můžete si nastavit a spravovat PPC reklamu sami a chvíli v tom létat sólo.
Nicméně, pokud se vaše společnost rozrůstá, je důležité se soustředit na její růst, na podnikání, na zákazníky. Mějte na paměti, že úspěšná PPC reklama je náročná na čas. Pokud jste v tom nováčci, doporučujeme vám věnovat pozornost především analýze klíčových slov a strategií nabídek. Naštěstí na internetu můžete najít hodně postupů jak na to.
Pokud jde o správu PPC reklamy, nemusíte na to jít sami. Existuje spousta skvělých společností, které vám s tím pomohou.