Jak zvýšit návštěvnost webu

Máte hezkou webovou stránku, ale stále nemáte dostatečný počet nových zákazníků přes internet? V tomto článku si ukážeme 10 možných strategií, jak rapidně zvýšit návštěvnost Vašeho webu a získat nové zákazníky.

1. Vytvářejte skvělý obsah

Zamyslete se nad svým cílovým zákazníkem. Když hledá Váš produkt na internetu, jaké má otázky? Postupně tvořte vysoce kvalitní obsah na blogu, který zákazníkovi otázky zodpoví.

Ukážeme si, jak by mohl postupovat prodejce diamantů

Firma chce prodat více diamantových prstenů na svém eshopu. Než se zákazník rozhodne pro konkrétní druh zásnubního prstenu, tak by mohl mít tyto otázky:

  • Jak vybrat zásnubní prsten?
  • Kolik utratit za zásnubní prsten?
  • Kde koupit zásnubní prsten?
  • Jaké jsou druhy kamenů na zásnubní prsten?
  • Jak vybrat diamant?
  • Kde koupit diamantový zásnubní prsten?

Jakmile znáte otázky vašich zákazníků, tak vytvořte na všechny tyto otázky na blogu články s kvalitním obsahem. Budete mít díky tomu mít větší pravděpodobnost, aby vás zákazník na internetu našel a zvýšíte návštěvnost webu. 

Je mnoho skvělých nástrojů, která Vám ukáží nejlepší klíčová slova (vyhledávací dotazy) k zvednutí návštěvnosti webu. Některé z nich jsou Ahrefs, Moz, Semrush

Můžete se obrátit na SEO agenturu, která analyzuje web v SEO auditu a najde příležitosti k zvednutí návštěvnosti webu. 

2. Používejte Sociální Sítě

Sociální sítě jsou skvělý způsob, jak promovat svůj nový obsah na blogu. Twitter umožňuje rychle a snadno tweetovat o novém zajímavém článku nebo produktu. Zároveň můžete získávat zmínky o vašem webu od dalších návštěvníků s vysokým počtem sledujících.

Využívejte Twitter, Facebook, Pinterest, Instagram, Youtube k sdílení zajímavých a chytlavých obrázků a videí o vašem novém produktu či firmě.

Odpovídejte svým sledujícím na dotazy a podporujte konverzaci. Pokud je to možné, tak doplňte odpověď o relevantní odkaz na stránku na Vašem webu.

3. Věnujte pozornost On-page SEO

Pod SEO (optimalizaci pro vyhledávače) spadá mnoho částí. Pokud máte již představu o svém cílovém zákazníkovi a víte, co hledá, tak začněte on-page SEO. To vám pomůže se lépe umisťovat ve vyhledávačích a tím získat více návštěvníků webu. 

On-page SEO zahrnuje veškerou optimalizaci na webové stránce. Jedná se o správné používání nadpisů, url adresy, meta popisků, alt textu fotek, interní linkování.

4. Pište příspěvky pro cizí blogy

Snažte se oslovit kvalitní blog, časopis a nabídněte jim napsání zajímavého článku. Je to skvělý způsob, jak získat odkazy s vysokou autoritou na vaše stránky. Zároveň zvýšíte návštěvnost webu z dalšího kanálu, takzvaného referral traffic. 

5. Používejte placenou reklamu

PPC reklama je efektivní a rychlý způsob, jak podpořit prodej nového produktu, zvýšit povědomí o vaší značce či webu. Vyzkoušejte placenou reklamu na Googlu. Na výběr je několik síti (vyhledávací, obsahová a další). Máte eshop? Tak potom určitě zkuste Google Nákupy. Každá síť má své výhody a nevýhody. 

Vyzkoušejte reklamu na sociálních sítích k zvýšení návštěvnosti nově publikovaných článků.

Tip: Začněte kampaň nejprve v jedné síti a sledujte, jak se chovají návštěvníci stránek. Jak jednotlivá klíčová slova přináší vysokou míru prokliků, konverzí. Dle toho pak rozšiřte reklamu do dalších kanálů.

Na co si ještě dát pozor zjistíte pomocí PPC auditu.

6. Lokální SEO

Pokud máte kamennou prodejnu, tak neopomeňte důležitost lokálního SEO. Získáte tím zákazníky s vysokou pravděpodobností konverze (nákupu). Těm se pak můžete zobrazit ve vyhledávačích v prvních 3 místech pro lokální vyhledávání. 

Důležité je v tomto případě mít profil firmy na Google My Business a registrace firmy v místních katalozích. 

7. Budujte návštěvnost z odkazů

Zaměřte se na postupné získávání odkazů z kvalitních webů. Vytvořte manuál, infografiku, studii na náročnější téma, zajímavý obsah, nástroj.  Jiné weby, pak rádi odkáží na váš web, jako svůj zdroj na dané téma.

Případně můžete sami oslovit jiné stránky pro získání odkazů. Dejte si, ale pozor na jejich kvalitu. Jinak můžete být penalizovány od Googlu, což může vést až k úplnému vyškrtnutí webu z vyhledávačů. 

8. E-mail marketing

Budujte a pracujte s listem emailových kontaktů na své zákazníky. Informujte je o zajímavých novinkách, produktech či slevových akcích.

Vyhněte se spamovým mailům. Snažte se, aby zaslaný newsletter byl vizuálně atraktivní, osobně psaný a přínosný.

9. Video marketing

Youtube je druhý nejpoužívanější vyhledávač po Googlu. Nakupující často navštíví Youtube před rozhodnutím o nákupu konkrétního produktu. Nakupující se zajímají o recenze, nebo představení výhod a nevýhod konkrétního produktu. 

Používání videa je skvělý způsob, jak v krátkém čase zaujmout potencionálního zákazníka. Video je zároveň výborným doplňkem k psanému textu na vašem webu. 

10. Analýza návštěvníků webu

Využijte naplno statistiky o návštěvnících vašeho webu z nástroje Google Analytics, který je zdarma. Analyzujte stránky s nejdelší a největší návštěvností. Zjistěte cenné informace o demografických údajích vašeho publika, časech návštěvnosti, lokalit s nejlepší a nejhorší návštěvností. Chcete vědět, z jakých stránek nejvíce odcházejí? To všechno a mnohem víc, díky tomuto skvělému nástroje.

Využijte pak tato data k zlepšení předchozích marketingových strategií a dosáhněte výrazného zvýšení návštěvnosti webu. 

11. Začněte zvyšovat návštěvnost webu

Zvyšování návštěvnosti je dlouhodobý proces. Výsledky některých ukázaných strategií, jako je placená reklama na Googlu, se projeví rychleji. Je mnoho způsobů, jak najít nové zákazníky. Proto se zaměřte na více strategií najednou. 

Chcete vědět, jak funguje Váš web? Kontaktujte nás se žádostí o SEO audit. Vybíráme 3 firmy týdně pro audit zdarma.