Firemní profil na Instagramu

Firemní profil na Instagramu

Instagram je nástroj díky kterému můžete budovat image svojí firmy či značky. Výhodou Instagramu je přesměrování na odkazy mimo něj. Pokud disponujete webovými stránkami či eshopem, zákazník na ně může snadno prokliknout. 

Jak na to?

Založit firemní profil na Instagramu (IG) není časově náročné a zvládne ho každý. V následujících řádcích Vám přiblížíme proces registrace a umožníme Vám nahlédnout skrze fotodokumentaci. 

Na začátek je důležité zmínit, že Instagramový účet se spravuje výhradně přes mobilní telefon. Webový prohlížeč Vám umožní se přes počítač přihlásit a sledovat profily, odpovídat na zprávy, ale operovat na profilovém účtu možné není. Později IG umožnil automatické zveřejňování příspěvků přes web. 

Prvním krokem bude stažení aplikace Instagramu do mobilu. Aplikace je zdarma a je dostupná pro mobilní zařízení disponující operačními systémy Android, IOS nebo Windows. 

Jak založit firemní účet na Instagramu?

Níže Vám přiblížíme jednotlivé kroky registrace a upozorníme na co nezapomenout. Prozradíme, že nejdůležitější částí při vytváření účtu je vymyslet Uživatelské jméno, Jméno a BIO. 

1. Uživatelské jméno

Nejprve si promyslete uživatelské jméno. Pod uživatelským jménem bude Vaše firma/značka dohledávána a označována u příspěvků, stories a reelsů. Vhodné je použít název firmy, a pakliže by byl tento název již obsazen, zkuste ho trochu pozměnit.

Tvorba Uživatelského jména

Uživatelská jména na Instagramu nemohou obsahovat v názvu mezeru, je nutné použít interpunkci v podobě podtržítka či tečky, např. miminkovske_oblecky nebo miminkovske.oblecky. Další možností je název psát dohromady. 

Uživatelské jméno lze později změnit, avšak je lepší si ho promyslet a v budoucnu už neměnit kvůli označování s odkazem na Váš profil. Profil by už nemusel být dohledatelný u starších příspěvků a reelsů s původním jménem.

2. Heslo a kontaktní údaje

Po vytvoření uživatelského jména, si zvolíte heslo, které je omezeno jen minimálním počtem šesti znaků. Doplníte telefonní kontakt a emailovou adresu. Registraci dokončíte stisknutí tlačítka. 

Pak Vám bude nabídnuta možnost propojení přátel z Facebooku nebo jejich vyhledání na IG. 

3. Veřejný účet

04_vitejte na instagramu_uprava

Následně si zvolíte veřejný účet – označovat soukromý účet nemá význam, jelikož je záměrem, aby firemní profil byl snadno dohledatelný, přičemž o pár kroků později budete potvrzovat, že se jedná právě o profesionální účet.  

06_soukromy nebo verejny ucet

4. Profilová fotografie pro firemní účet

Dalším krokem je nahrání profilové fotografie. Pro firemní účet je nejlepší variantou nahrát logo Vaší firmy či značky. Instagram má okénka pro profil ve tvaru kolečka, což může být stěžejní. Proto si své logo nastavte tak, aby bylo snadno čitelné a zapamatovatelné. 

Navíc je okénko poměrně malé a při fungování na Instagramu uživatelé uvidí jen tuto miniaturu. Pokud logem nedisponujete a máte jen název firmy, doporučuje se logo vytvořit nebo si ho nechat vyrobit přímo od grafika. 

logo uprava miminkovské oblečení

5. Spojení kontaktů a sledování profilů

Po nahrání profilové fotografie Vám IG nabídne spojit se s kontakty pomocí vyhledávání nebo sledování populárních profilů. Populární profily jsou profily s největším počtem sledujících (např. Cristiano Ronaldo, National Geographic..). 

Pokud označíte modrou šipku v pravém horním rohu, přeskočíte tento krok a účet je vytvořen.

6. Profesionální účet

Nyní máte holý profil bez informací, příspěvků a sledujících. Proto klikněte na tlačítko Upravit profil. Přepněte na Profesionální účet a vyberte kategorii pro Vaše podnikání. 

Instagram se Vás pak zeptá, zdali jste Tvůrce nebo Firma. Označte Firma a doplňte veřejné informace o firmě – firemní kontaktní email, telefonní číslo a adresu společnosti. Zde je možné zakliknout, zda si přejete, aby se tyto informace zobrazovaly uživatelům či nikoli. 

Profesionální účet lze kdykoliv přepnout zpět na soukromý:
v Nastavení -> účet -> přepnout typ účtu -> přepnout na osobní účet nebo účet tvůrce.

V sekci Upravit profil doplníte další údaje.

09_firma nebo tvurce

Dokončení firemního profilu na Instagramu

Registrace firemního účtu je dokončena, v řádcích níže se podíváme na profil firemního účtu. U profilu je důležité věnovat pozornost Jménu Vašeho účtu a BIO prostoru.

Jméno

Jaký je rozdíl mezi Uživatelským jménem a Jménem? Uživatelské jméno je „přezdívka“ a Jméno slouží pro lepší vyhledávání na Instagramu. Uživatelské jméno a Jméno si mohou být podobná nebo se mohou naprosto odlišovat. 

Jméno se zobrazuje na profilu pod profilovým obrázkem a ve vyhledávání pod Uživatelským jménem.

miminkovske oblecky_jmeno a uziv. jmeno

Firmy, které expandují na různé trhy, do Jména připisují mezinárodní označení trhu v podobě International, Europe, CZ&SK..
(Př. Uživatelské jméno: Miminkovske_obleceni, Jméno: Miminkovské oblečení CZ&SK). 

Další možností je do jména připsat poslání firmy v podobě krátkých hesel nebo krátký slogan.
(Př. Uživatelské jméno: Miminkovske_obleceni, Jméno: Miminkovské oblečení⎮eko⎮bio⎮prodyšné⎮ nebo Miminkovské oblečení⎮s láskou a pohodlně).

Vlastnosti Jména:

  • Lze ho změnit max. dvakrát za 14 dnů
  • Max. délka je 30 znaků
  • Do jména lze použít i klíčové slovo
  • Do jména lze použít i označení trhu
  • Do jména lze použít i slogan firmy

BIO

Bio je prostor, kde můžete svou firmu přiblížit sledujícím. Může se jednat o představení produktu, slogan, poslání firmy nebo rychlý kontakt na pobočku. Do textu lze přidat i emotikony. Maximální délka je 150 znaků. 

Do Bia můžete zadat i webový odkaz a sledující tak může prokliknout přímo na Váš blog, eshop nebo webové stránky. V této části lze také označit @účty, ale nemá význam označovat #hastagy, jelikož je Instagram nevyhledá. 

Propojení s Facebookem

Pokud disponujete Facebookovým účtem, můžete Váš profil propojit v sekci Propojte nebo Vytvořte stránku.

V Zobrazení profilu si zakliknete, zda chcete, aby byla vidět kategorie a kontaktní údaje. 

Veškeré změny je nutné potvrdit modrou fajfkou v pravém horním rohu. 

Závěr

Založení firemního účtu na Instagramu je rychlá záležitost. Zdržet se můžete u vytvoření jména a nastavení profilu. Větší pozornost věnujte Jménu, Uživatelskému jménu a Biu.

Jakmile budete mít účet založený, je potřeba se naučit v prostředí Instagramu pracovat. Správa už může být časově náročnější, avšak Instagram je skvělý nástroj pro sledování statistik, získávání potenciálních zákazníků, propagace firmy a budování image.

chcete zvýšit
prodeje?

Kreativní řešení, skutečné výsledky.

Lukáš Pospíšil Navy Monkey

Napište nám a získejte

30 minut marketingové konzultace zdarma.