Co je remarketing a jak funguje?

Každý z nás denně navštíví několik webových stránek. Občas si prohlížíme zboží, které si přidáme do košíku, ale nákup nedokončíme. Pokud jste druhý den viděli PPC reklamu na služby nebo zboží o kterém jste uvažovali, gratulujeme, byli jste zacíleni tzv. remarketingovou kampaní.  

Co je remarketing

Co je to Remarketing?

Jedná se o velmi oblíbenou digitální marketingovou strategii, která může ovlivnit celkový úspěch kampaně. Tato strategie se zaměřuje na uživatele, kteří o Vás v minulosti projevili zájem. 

Například navštívili Vaše webové stránky nebo klikli na Vaší reklamu, případně přidali zboží do nákupního košíku, ale nákup nedokončili. 

70% uživatelů opustí nákupní košík, aniž by dokončili nákup. Díky remarketingu máte v podstatě druhou šanci s těmito lidmi dále komunikovat, připomenout se jim. Cílem remarketingu je uživatele zaujmout a povzbudit je ke konverzi, například právě k dokončení nákupu nebo k vyplnění kontaktního formuláře.

Remarketing je možné provádět různými způsoby na mnoha platformách jako Google, Seznam Sklik, Facebook, Instagram, a jiné.

Remarketing vs Retargeting

Další podobné pojmy, které se často zaměňují, ale jedná se o dvě rozdílné věci. 

Dříve byl remarketing omezen pouze na email, zatímco retargeting se zabýval zobrazováním reklam potencionálním zákazníkům na základě souboru cookies. Oba typy se vyvíjeli a hlavní rozdíl je dnes ve strategii a zaměření. 

Jednoduše řečeno, cílem retargetingu je přilákat nové zákazníky. Cílem remarketingu je oslovit zákazníky, kteří již s Vámi byli v kontaktu, více osobním způsobem. 

Typy remarketingu

Existuje celá řada typů remarketingu. Doporučujeme Vám jich vyzkoušet několik, abyste zjistili, který je pro Vaše publikum nejúčinnější. Podíváme se na některé nejběžnější typy. 

Remarketing v obsahové síti

Nejoblíbenější typ remarketingu, který se používá v reklamních sítích jako Google, Seznam, Facebook, Instagram atd. Uživatele, kteří navštívili Vaše stránky, oslovíte na jiných webech pomocí grafických reklam. 

Nativní remarketing Vám umožní znovu oslovit návštěvníky Vašich stránek pomocí hodnotného obsahu, který umístí prémiový online vydavatelé.

Remarketing ve vyhledávání

Zde nebudete oslovovat uživatele grafickou reklamou, ale placenou reklamou na stránkách s výsledky vyhledávání tzv. SERP.

Emailový remarketing

Jedná se o nejrozšířenější způsob remarketingu pomocí emailu zákazníkům, kteří se zapsali na Vašich stránkách k odebírání novinek, tzv. newsletterů nebo se připomenout zákazníkům, kteří nedokončili nákup. Velmi dobře funguje také zasílání emailů stávajícím zákazníkům, například s doporučením na novou kolekci nebo službu, kterou nabízíte.

Jak funguje remarketing?

Nejedná se o nic složitého. Vše co musíte udělat, je umístit značku JavaScript do zápatí Vašeho webu. Pomocí tohoto kódu budete sledovat lidi, kteří navštívili Vaše webové stránky pomocí anonymních souborů cookies vložených do jejich prohlížečů. 

To umožňuje zobrazovat remarketingové reklamy návštěvníkům poté, co opustili Váš web. 

Jaké jsou osvědčené postupy u remarketingu?

Nejlepší remarketingové kampaně využívají segmentaci publika. Relevance je pro uživatele velmi důležitá, proto rozdělte publikum podle typu reklam a informací, které jim budete chtít ukázat. 

Aby měla remarketingová kampaň úspěch, je důležité si připravit jasná sdělení, proč by si měli zákazníci Váš produkt vybrat a samozřejmě nezapomeňte na výzvu k akci. 

Testujte různé varianty. Změňte barvy, výzvy k akci, velikosti a tvary tlačítek, fotografie a další. To Vám pomůže zjistit, co oslovuje Vaše publikum.

Výhody remarketingu

 
  • Připomenete se uživatelům, kteří o Vás v minulosti projevili zájem.
  • Zacílíte na publikum s větší pravděpodobností konverze.
  • Posunete zákazníky do dalšího kroku v jejich nákupní cestě. 
  • Získáte vyšší návštěvnost webu a míru konverze. 
  • Zobrazíte uživatelům relevatní reklamy na základě jejich zájmů a nákupních signálů.
  • Získáte cenově dostupnou strategii na různých platformách a v různých kanálech, která je vhodná pro každé odvětví.
  • Můžete využít celou řadu různých formátů reklam.

Závěrem

Remarketing je skvělý způsob, jak zvýšit návratnost investic do reklamy. Pokud máte velký počet návštěvníků stránek, kteří byli na Vašem webu, ale nedokončili konverzi, určitě bychom Vám remarketing doporučili. 

Nikdy s jistotou nevíte, proč nákup nedokončili, zda se jim nelíbila Vaše nabídka a nebo je prostě někdo vyrušil.  V každém případě, díky remarketingu máte druhou šanci. 

chcete zvýšit
prodeje?

Kreativní řešení, skutečné výsledky.

Lukáš Pospíšil Navy Monkey

Napište nám a získejte

30 minut marketingové konzultace zdarma.