Jak na Google Analytics? Všechno, co je potřeba vědět o Google Analytics, auditu webu a tak

Google Analytics je skvělá aplikace, je úplně zdarma a poskytne nám celou řadu přehledných analýz a informací o chování potencionálních zákazníků na vašem webu.  Ukážeme si, co všechno se dozvíte o vašich zákaznících díky tomuto jedinečnému nástroji.

Google analytics

Základní využití

Správně investované finanční prostředky do digitálního marketingu se nám několikanásobně vrátí. Je však důležité sledovat účinnost marketingových strategií a návratnost vynaložených investic. 

Pokud vlastníte webovou stránku, měli byste vědět, jak si váš web stojí a jak se vaši zákazníci na něm chovají. V Navy Monkey vždy začínáme novou spolulpráci detailním auditem vašeho webu, který mimo jiné zahrnuje zajímavou analýzu dat z Google Analytics, pokud máte na vašich stránkách vložený tzv. měřící kód.  

Co všechno nám poskytne Google Analytics 

Často se stává, že webové stránky mají dobrou návštěvnost, nicméně zakázky, které z ní plynou, neodpovídají provozu stránek. Pokud se podíváme na některé základní statistiky Googlu Analytics, zjistíme například: 

  • jací lidé navštěvují váš web (věk, pohlaví, vzdělání atd.)
  • odkud na váš web přišli
  • na jaké vyhledávací dotazy vás zákazníci hledají
  • kolik pravidelných a kolik nových návštěvníků máte
  • jak dlouho na webu zůstávají, jaké stránky nejčastěji navštěvují
  • kolik z nich vyplní kontaktní formulář, kolik jich opustí stránky aniž by je vůbec četli
  • jaká zařízení používají k návštěvě webu

Jak dále můžete pracovat s Google Analytics?

S těmito statistikami velmi snadno zjistíte účinnost nastavených marketingových strategií a jejich dopad na Vaše podnikání. Budete vědět, kam investovat více a kde se naopak další investice již nevyplatí. Můžete díky těmto statistikám například upravit stránky s malou návštěvností, aby získaly patřičný provoz.  

Co dalšího umí Google Analytics?

Tohle se Vám bude líbit. Google Analytics Vám podrobně ukáže cestu vašeho zákazníka, například jak se návštěvník vašich stránek choval od prvního vstupu k ukončení své návštěvy. Zjistíte, které zdroje zvyšují příjmy vaší firmy, která témata jsou vyhledávaná a nebo, o která témata není zájem. Zkrátka slabá místa Vašeho webu můžete vypilovat k dokonalosti.

TIP: Všechny další tipy týkající se Google Analytics najdete v dalším článku “Jak na Google Analytics?Zprovoznění a základní nastavení, který pro Vás připravujeme na příští týden. Pokud od nás chcete získat kompletního průvodce Google Analytics 2021, přihlašte se zde.